Trzecia już część serii o tym, jak budowano słynne budowle. W tej prezentacji (wykonanej w programie Microsoft Sway - w której można wg siebie ustawić sposób wyświetlania slajdów) zobaczymy:
- posąg Bawaria odlany z brązu, słynny symbol Monachium i patronka Bawarii,
- Statua Wolności w Nowym Jorku, która powstała w fabryce paryskiej, tam też (Paryż) została próbnie wzniesiona i przekazana ambasadorowi amerykańskiemu jako dar od rządu francuskiego,
- Statua Chrystusa Zbawiciela – pomnik wzniesiony na szczycie granitowej góry Corcovado w Rio de Janeiro w Brazylii,
- Sfinks, którego zdjęć z budowy oczywiście nie ma, ale są jego pierwsze fotografie po jego odkopaniu - odkryto wtedy, że ma stopy,
- Mauzoleum Lincolna w Waszyngtonie upamiętniające XVI prezydenta Stanów Zjednoczonych – Abrahama Lincolna. Budynek przypomina wyglądem klasyczną grecką świątynię, zbudowany jest na planie prostokąta, otoczony kolumnami doryckimi, a we wnętrzu znajduje się posąg Lincolna,
- Mount Rushmore - góra w której wykuto pomnik składający się z 4 głów szczególnie znaczących prezydentów USA - George'a Washingtona, Thomasa Jeffersona, Theodora Roosevelta oraz Abrahama Lincolna,
- Pomnik Szalonego Konia, autorstwa rzeźbiarza polskiego pochodzenia - monument poświęcony wodzowi Dakotów, w trakcie budowy,
- Pomnik Waszyngtona – biały obelisk znajdujący się w parku National Mall w Waszyngtonie, upamiętniający prezydenturę George’a Washingtona,
- Stonehenge w Anglii – jedna z najsłynniejszych europejskich budowli megalitycznych, pochodząca z epok neolitu i brązu, położony jest w okolicy miasta Salisbury. O budowli tej ostatnio ukazała się w BBC informacja o odkryciu pochodzenia kamieni - archeolodzy wskazali źródło z którego pobierano je na obszarze 15 mil (25 km) na północ od stanowiska w pobliżu Marlborough.
Prezentacja, tak jak i poprzednie części, jest opisana w języku niemieckim i angielskim - obydwa są nauczane w naszej szkole. Aby wspomóc tłumaczenie można posłużyć się Tłumaczem Google, znajdującym się po prawej stronie wyświetlanego postu.
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Wpisz komentarz ...