Chenab Bridge – zmieściłaby się pod nim Wieża Eiffla, która ma wysokość 314 metrów. Konstrukcja mostu jest całkowicie odporna na wstrząsy sejsmiczne. Imponujących rozmiarów most będzie zapewniał pasażerom pociągów widoki na najwyższym (dosłownie) poziomie – z okien pociągu będzie można podziwiać zapierające dech himalajskie szczyty.
Stalowy most łukowy, wznoszący się wśród potężnych Himalajów
ma 1,3 kilometra długości, rozpiętość jego łuków wynosi 467 metrów, a konstrukcja wznosi
się na wysokość 359 metrów nad poziomem rzeki Chenab. Nad centralnym łukiem znajduje
się jedenaście stalowych filarów podtrzymujących 10 przęseł, każde o długości
48 metrów. Aby wybudować fundamenty, twórcy skupili się na pracach geoinżynierskich,
które wzmocniły glebę i ustabilizowały skały.
Zużyto około 30 350 ton stali, w tym 10 620 ton do budowy gigantycznego łuku i 14 500 ton do budowy pomostu mostowego. Ze względu na wysokość na obu końcach zainstalowano zaawansowany automatyczny system sygnalizacji. Ten system nie pozwoli pociągom przejechać przez most w przypadku, gdy prędkość wiatru osiągnie 90 km/h. Oba końce mostu zostały połączone za pomocą śrub wysokiej wytrzymałości High Strength Friction Grip (HSFG). Jest oznaczony jako „złoty łącznik” (Golden Joint). Termin został ukuty przez inżynierów pracujących nad projektem i nie ma nic wspólnego ze złotem. Jest to najważniejsze połączenie, ponieważ nie tylko łączy obie strony pokładu mostu, ale świadczy o jakości i precyzji pracy wykonywanej przez różnych zespoły inżynierów i pracowników budowlanych.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Wpisz komentarz ...